פרידה מחיתולים: הכנה לתהליך בכיף ובאמצעות משחק

פרידה מחיתולים היא תהליך משמעותי בחיי הפעוטות ובחיי הוריהם. מדובר בשלב בו הפעוטות עוברים מתלות בחיתול לעצמאות בשימוש בסיר או שירותים ובכך עליהם ללמוד לשלוט בסוגרים. המעבר הזה הוא לפשוט ועלול לכלול אתגרים שונים לפעוטות ולהורים. איך ניגשים בכלל לתהליך? איך מקלילים אותו והופכים אותו לנעים? הכול מפורט בהמשך.

בשלב הראשון נכיר את הסיר או השירותים, נתנסה בהם (ללא שחרור צרכים), נלמד עליהם, נסביר את השימוש בהם אני מאוד ממליצה על שילוב ספרי פרידה מחיתולים כבר בשלב זה.

עוד דבר חשוב כבר בשלב ההכנה הוא לשלב משחק עם בצק ומרקמים שונים אז אם עוד לא התחלתם זה הזמן. המשחק בבצק מאפשר לפעוט להתנסות במרקם חדש, מרקם שמזכיר צואה. אנחנו רוצים להמנע מרתיעה ומחשש מפני עשיית צרכים בסיר או בשירותים.

המשחק בבצק מפעיל את שרירי הידיים ופעולות כמו סחיטה, רידוד ומשחק בבצק מגבירים את המודעות לתחושות הגוף ובכך מסייעות לשליטה בסוגרים. ובהקשר עקיף משחק בבצק משחרר ומפחית חרדה ומתח שלפעמים מצטברים סביב עניין הפרידה מחיתולים, וכמובן שמשחק משותף תמיד מעורר אינטראקציה חיובית עבור הפעוט.ה וההורה.

המלצה נוספת לשלב ההכנה לפרידה היא נשיפה, אז במה בעצם הנשיפה מסייעת? הנשיפה מגבירה את התחושה בסוגרים ומסייעת לנו לשלוט עליהם. העיניים, סביב הפה והסוגרים הם חלק מהשרירים הטבעתיים בגופנו הקשורים אחד לשני וחיזוק אחד מהם משפיע גם על האחרים.

בהקשר לנשיפה אני מאוד ממליצה על טושי הנשיפה, משחק בטוש נשיפה מראה לנו את התוצאה המיידית של הנשיפה זה משחק כיפי ומספק שמתקבלת ממנו יצירה מופלאה.

אחרי שקראנו ספרים והתכוננו מבחינה פיזיולוגית אפשר להכין את הסביבה. נכניס את הסיר לשירותים, נניח לידו סלסלה ייעודית לפעוט.ה עם ספר, בגדי החלפה ומגבונים. נסביר שלפעמים יהיו הצלחות ולפעמים פספוסים, נתמיד בקריאת ספרים ובהסבר על איך מרגיש כשצריכים להתפנות ויאללה מתחילים?

התחלתם? יש פספוסים? חשוב שאנחנו והפעוט.ה נבין שזה גם שלב, השלב הסופי ואולי המתסכל ביותר אבל גם הוא עובר. בשלב הזה חשוב שנשמור על אופטימיות ונסביר לעצמנו ולפעוט.ה שזה חלק טבעי מההליך. גם פה אני מציעה לשלב ספר שתואם את השלב.

ואם חוששים ממעבר לשירותים אפשר להשתמש בספרים ייעודיים.

לשאלות והתייעצויות בנושא ספרים ועזרים לפרידה מחיתולים אני זמינה עבורכם,

ליטל

לקטגוריית פרידה מחיתולים.

מאמר על פרידה מחיתולים
דילוג לתוכן